De reiskriebels zijn terug en de reis gaat naar...

5 mei 2019 - Lelystad, Nederland

Het is alweer even geleden dat ik op reis was naar Australië en Nieuw Zeeland. Daarna ben ik ook nog wel op reis geweest, maar ik genoot niet meer van, zoals eerst. Altijd vond ik wel weer een reden om niet te gaan of die echte reiskriebels ontbraken... Dan maar uitstellen. Tot ik opeens ein-de-lijk weer zin kreeg om te dansen, vrolijke mensen te zien en muzikale klanken te horen in een kleurrijke omgeving met warme temperaturen. Ja, ik wist eindelijk de bestemming waar ik heen zou willen en ik besloot het te gaan doen, alleen of niet (oke, geen 4,5 maand, maar wel 3 weekjes), gewoon weer op avontuur!

Ik vertelde het aan Frances, reislustig en luisterlustig. Ik was eigenlijk al vastberaden om alleen te gaan, maar ze zei: "als je naar een leuke bestemming gaat, dan ga ik misschien wel met je mee!" Ik zei: "Cuba!" And done, she was in!

Cuba is geen gewoon vakantieland. Er heerst schaarste op o.a. voedsel en papier, de ANWB met bewegwijzering is niet aanwezig, 4G is er niet te vinden en het land is nog niet ontwikkelt genoeg voor de massatoerisme. Cuba is nu nog puur, met andere regels en gewoonten als dat wij kennen. Zo fijn om weer die waardering voor reizen, the excitement en enthousiasme te voelen, good vibes! We gingen op zoek naar een ticket, zochten informatie over het land en boeken maar, dan is er ook geen weg meer terug. Een goede stok achter de deur om gewoon te gaan.

Het werd Koningsnacht, zo ook in Lelystad. Chillend op een vloerkleed, uitkijkend over de oranje feestgangers en de spraakmakende HEMA, met een Corneel Tripel in de hand, vertelde ik Maud over onze trip naar Cuba. Vrijwel meteen ging het enthousiasme van Maud met 7 niveaus omhoog, omdat Cuba nog op haar wish list zou staan. Haar agenda kwam per direct tevoorschijn om haar vakantiedagen te checken, die wonderbaarlijk perfect aansloot bij onze reistijd. "Kan ik mee?" Tuurlijk! Of in Frances a.k.a. Fanny haar termen te blijven: "The more, the merrier".

De 'Cuba Libre' app werd geopend, de Spotify playlist met salsa-achtige tracks kon natuurlijk niet ontbreken, Duolingo zorgt voor de nodige ochtend- en avondcursus Spaans en na een avondje brainstormen in een cafeetje, waar Frances en Maud elkaar ook leerde kennen, daar werd een avontuurlijke en een tikkeltje ambitieuze route geboren gevolgd door de aanschaf van ticket numero trés. Alle drie blij ermee, muy bien, so let's do this, the count down begins!

Goal 1: met een ukelele (Uke LouLou, Ukeleluk, Ukeloessoe) in de hand, roadtrippen door dit land!
Goal 2: blog bijhouden over de reis.

Adios!

cubaCuba-Car-on-beach-OU2

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Franny:
    5 mei 2019
    Leuke eerste blog Ahil! Kan niet wachten tot we met een glas Mojito naar de conga aan het luisteren zijn :))
  2. Ahil:
    5 mei 2019
    correctie: de conga aan het dansen zijn. :p :p
  3. Suus:
    6 mei 2019
    Super leuk Ahilya ! Ik volg graag jullie Cubaanse avontuur! Ik heb nog wel een cd-tje van de buena social club te leen😀
  4. Diana:
    6 mei 2019
    Ben benieuwd, super veel plezier senorita’s. ☀️🎉
  5. Ahil:
    27 juli 2019