Ile de la what?!

5 september 2022 - Amsterdam, Nederland

Bonjour!

2 jaar nadat tante covidus de intrede deed op moeder aarde, werd het in september 2022 weer tijd om de Nederlandse landsgrenzen achter ons te laten en eindelijk weer eens echt op vakantie te gaan! Dus waar ga je dan heen? Dat was vaak de vraag. Het antwoord is: Ile de la Réunion. Het gemiddelde antwoord op deze vraag, een aantal uitzonderingen daarbuiten gelaten, was: "waar"?! Hoe kom je bij die bestemming? Nou, dat zat zo. Tijdens de grote wereldwijde lockdown zag ik een kaart met daarom alle bestemmingen waar covid geconstateerd was. Ik was voornamelijk benieuwd waar het nog nergens voorgekomen was. Ile de la Réunion. Geen idee waar dat lag. Mijn wanna be bestie Google liet de kaart en wat plaatjes zien. Een eiland ten oosten van Madagascar en ten westen van Mauritius met een Tampon als stad. Ik zag Jurassic Parc... Daar moet ik een keer heen!

Dus zo gezegd, zo gedaan. Gwen vond dit ook een goed idee. Dus zo boekten we samen onze vliegtickets via Parijs. Eenmaal geboekt kwamen we erachter dat:

- het hele eiland ongeveer even groot was als de provincie Drenthe.

- het zo'n 15-30 uur reizen zou zijn om er te komen.

- het eiland o.a. bekend staat om het aantal haaienaanvallen.

Maar, waar een wil is, is een weg. We wisten verder precies niks over het eiland, dus over naar plan B, genaamd plan de campagne!

Daar was de oude bekende holiday spreadsheet weer. Het eiland werd onderverdeeld in verschillende regio's, met alle activiteiten, bijzonderheden, mogelijke accomodaties en kaarten. De rode draad door het groene eiland was gelegd. Kort samengevat: watervallen, vulkanen, stranden, bergen, hiken, gekke accomodaties en cultuur.

ALLONS-Y! Ofzo..

1. Suus:
    7 september 2022
    Leuk om te lezen! Have fun!
  2. Annelies:
    9 september 2022
    Wat leuk geschreven! Geniet ervan daar!
  3. Rita:
    9 september 2022
    Mooi geschreven en heel leuk om jou te volgen tijdens je avontuur. Veel plezier 🌻